Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri

Özel Özgün Bilgi İlkokulu-Ortaokulu Rehberlik ve Psikolojik Danışma Birimi; öğrenciyi tanımak, öğrenciye kendini tanıtmak ve problemler karşısında çözüm üretme becerisine ulaştırmak, öğrencinin karar alabilmesini sağlamak, öğrencinin ilgi ve yeteneklerini geliştirmek ve çevresiyle uyumlu bir kişilik haline getirmek için çalışır.

Rehberlik hizmeti; eğitim süreci içerisindeki tüm öğrencileri kapsar. Rehberlik hizmeti bir takım çalışmasıdır. Öğrencinin gelişimine hizmet eden herkesle (okul yönetimi, öğretmen ve veliler)  işbirliği içinde yapılır. Rehberlik hizmetinde süreklilik, gönüllülük ve bireysel farklara saygı ve psikolojik danışma ilişkilerinde gizlilik esastır.

hulya-sagkal-ozgunbilgi

HÜLYA SAĞKAL

REHBER ÖĞRETMENİ
  • Okula uyum sağlama (oryantasyon)
  • Öğrencilerle bireysel görüşmeler yaparak onların yaşadıkları sorunlar hakkında farkındalık geliştirmelerine yardımcı olmak
  • Öğrencilerin öğrenme stillerinin belirlenmesi
  • Etkili ve verimli ders çalışma becerilerinin kazandırılması
  • Sınav kaygısı ile baş etmelerine yardımcı olmak
  • Zaman yönetimi-zamanı etkin kullanma
  • Kendini anlama ve kabul etme
  • Bireysel olarak karar verebilme, hedef belirleme ve yürütme
  • Zorbalık ve akran zorbalığı karşısında nasıl davranacağını bilme
  • Öfkeyle başa çıkma yollarını öğrenme
  • Ergenlik dönemi boyunca bedensel ve duygusal gelişiminin farkına varma ve kabul etme
  • Okulumuzda yürütülen eğitim danışmanlığı çalışmalarını rehberlik servisiyle koordinasyon içinde yürütme
  • Öğrenci ile birlikte sınav sonuçlarını değerlendirme
  • 8.sınıflarımızın tercih zamanında öğrencilerimizin tercihlerine yardımcı olmak
  • 8.sınıf öğrencilerimize LGS sınav sistemi ile ilgili bilgilendirme çalışmalarının yapılması
  • Sınıf öğretmenlerine ve eğitim danışmanlarına müşavirlik yapmak
  • Akademik ve/veya psikolojik desteğe ihtiyacı olan öğrenciler için işbirliği yapılması
  • Sınav sistemi ile ilgili bilgilendirme çalışmalarının yapılması
  • Yıl içerisinde doğan istek ve ihtiyaçlara göre öğretmen seminerlerinin düzenlenmesi
  • Veliyi tanıma çalışmalarının yapılması
  • Öğrenci için etkili olabilecek okul-aile işbirliğinin oluşturulması
  • Öğrencilere okulda kazandırılması hedeflenen davranışların evde desteklenmesini sağlamak
  • Evde öğrenciyi olumsuz etkileyebilecek olan davranışları olumluya dönüştürmek
  • Yıl içerisinde doğan istek ve ihtiyaçlara göre seminerler düzenlemek
  • Veli, ev ziyaretleri yapmak